پزشكي و سلامتي پزشكي و سلامتي .

پزشكي و سلامتي

گل كلم و كلم بروكلي نابودكننده سرطان

   گل كلم و كلم بروكلي نابودكننده سرطان

در مطالعه جديدي ثابت شد تركيبي در گل كلم و كلم بروكلي وجود دارد كه بدون آسيب رساندن به سلول‌هاي سالم به نابودي تومورهاي ملانوم كمك مي‌كنند.

در مطالعه جديدي ثابت شد تركيبي در گل كلم و كلم بروكلي وجود دارد كه بدون آسيب رساندن به سلول‌هاي سالم به نابودي تومورهاي ملانوم كمك مي‌كنند.دانشمندان در بررسي‌هايشان روي موش‌هاي آزمايشگاهي رشد سلول‌هاي ناسالم را در اين بيماري ۶۹ درصد مشاهده كردند.

 

آنان اميدوارند اين موفقيت به توليد داروي جديدي براي نابودي سلول‌هاي بدخيم ملانوم بدون آسيب رساندن به سلول‌هاي سالم مجاور بيانجامد.

ملانوم كه وخيم‌ترين و رايج‌ترين شكل سرطان پوست است، به علت قرار گرفتن در معرض نور خورشيد ايجاد مي‌شود.

 

هنگامي كه ملانوم زود تشخيص داده شود به آساني با جراحي قابل درمان است، اما اگر در سراسر اعضاي بدن گسترش يابد عملا غيرقابل درمان است.

همچنين شيمي درماني و داروهاي ديگر در صورت پيشرفت بيماري بي‌اثر خواهند بود و حدود سه چهارم مرگ‌وميرهاي مرتبط با پوست در اثر ملانوم  است.

گروهي از محققان به سرپرستي دانشكده پزشكي دانشگاه ايالتي پنسيلوانيا تركيبي را بر پايه  ايزوتيوسيانات‌هاي طبيعي به وجود آوردند كه به داشتن خاصيت ضدسرطاني معروف شدند. اين تركيب در خانواده كلم‌ها از جمله كلم بروكلي، گل كلم، كريپورس، جوانه‌هاي بروكسل و تربچه يافت مي‌شود.

نتايج اين مطالعه نشان داد اين تركيب پروتئين فاكتور القا شونده هيپوكسي را كه عامل رشد تومورهاي سرطاني است، مسدود مي‌كند.

يافته‌هاي حاصل از اين مطالعه در مجله اروپايي شيمي دارويي منتشر شده است.

گل كلم و كلم بروكلي نابودكننده سرطان


برچسب: ،
امتیاز:
 
بازدید:
+ نوشته شده: ۲ شهريور ۱۳۹۶ساعت: ۰۱:۰۶:۴۰ توسط:حميد موضوع:

{COMMENTS}
ارسال نظر
نام :
ایمیل :
سایت :
آواتار :
پیام :
خصوصی :
کد امنیتی :