پزشكي و سلامتي پزشكي و سلامتي .

پزشكي و سلامتي

خواص درماني سبزي جعفري

جعفري داراي خواص درماني بسياري براي بيماري‌هاي مختلف از جمله بيماري‌هاي قلبي، كليوي، دستگاه گوارش و بيماري‌هاي زنانه است. اين گياه همچنين داراي خواص ضد باكتري، ضدعفونت و نيز سرشار از آنتي اكسيدان است.

مصرف روزانه يك قاشق غذاخوري خورده شده از اين گياه، ۲% از كلسيم و آهن، ۱۲٪ از ويتامين (A)، بيش از ۱۵٪ از ويتامين K و ۱۶٪ از ويتامين C مورد نياز بدن شما را تامين مي‌كند.

 

۱-تندرستي عمومي براي بدن

گياه جعفري به دليل داشتن ويتامين K براي سلامتي استخوان بسيار مفيد است، اين گياه همچنين حاوي ويتامين C است كه سيستم ايمني بدن را تقويت مي دهد.

جعفري حاوي بتا كاروتن و آنتي اكسيدان است كه در محافظت از بدن و مبارزه با پيري نقش بسيار مهمي را ايفا مي‌كند. ۲- از بين بردن سنگ كليه وپيشگيري از توليد مجدد آن در كليه

يك مجله متخصص «اورولوژي» و بيماري مجاري ادرار در تحقيقي علمي به اين نتيجه رسيده است كه خوردن برگ جعفري و ساقه‌هاي آن باعث كاهش رسوبات «اگزالات كلسيم» در كليه مي‌شود. اين مجله نوشته است آزمايش‌ها نشان مي‌دهد كه خوردن جعفري به شخ سنگ كليه در حيوانات كمك كرده است. ۳- آرامش دهنده به دردهاي مفاصل يكي ديگر از فوايد گياه جعفري دارا بودن خواص ضد عفونت است كه مصرف روزانه آن به طور طبيعي براي درد مفاصل موثر و آرامش دهنده است. ۴- درمان كم خوني يا (آنمي) از آنجا كه آن جعفري حاوي مقادير زيادي آهن است براي كساني كه از كم خوني رنج مي‌برند، بسيار مفيد است، اين افراد با مصرف روزانه جعفري مي‌توانند تا حدودي كم خوني خود را جبران كنند. ۵-جعفري ضد سرطان است مطالعات اوليه يك بحث علمي نشان داده كه جعفري داراي خواصي است كه از رشد تومور سرطان جلوگيري كرده، مانع ايجاد ورم مي‌شود. اين تحقيقات علمي كه در يك مجله متخصص علوم غذايي و فرآورده‌هاي كشاورزي كه جعفري داراي خواص ضد سرطان است. در اين تحقيقات تاكيد شده كه اين خواص به سه روش با سرطان مبارزه مي‌كند. ابتدا با خواص انتي‌آكسيدان ريشه‌هاي سرطان را نابود مي‌كند و سپس از انتشار سلول‌هاي سرطاني در بدن جلوگيري كرده و از سلول‌ محافظت مي‌كند. ۶- درمان بيماري قند (ديابت) و جلوگيري از رشد آن پژوهش‌هاي علمي نشان داده كه مصرف غذاهاي غني به مواد طبيعي معروف به « ميريسيتين» (Meresitin) مانند جعفري خطر ابتلا به ديابت نوع ۲ را به ميزان ۲۶% كاهش مي‌دهد.

جعفري يكي از بهترين منابع غذايي سرشار به مواد «ميريسيتين» است كه در هر ۱۰۰ گرم جعفري حدود ۸ ميلي گرم ميريسيتين يافت مي‌شود.

خواص درماني سبزي جعفري

خواص درماني سبزي جعفري


برچسب: سبزي جعفري،
امتیاز:
 
بازدید:
+ نوشته شده: ۲ شهريور ۱۳۹۶ساعت: ۱۲:۵۵:۰۱ توسط:حميد موضوع:

{COMMENTS}
ارسال نظر
نام :
ایمیل :
سایت :
آواتار :
پیام :
خصوصی :
کد امنیتی :