پزشكي و سلامتي پزشكي و سلامتي .

پزشكي و سلامتي

خواص بي نظير آب هويج

   خواص بي نظير آب هويج

بدون ترديد هويج در ميان محبوب‌ترين سبزيجات قرار دارد. اين سبزي ريشه‌اي را معمولا به رنگ نارنجي مي‌بينيم، اما انواع سفيد، زرد، و بنفش آن نيز وجود دارند. رنگ خاص هويج به واسطه بتا كاروتن و آلفاكاروتن شكل مي‌گيرد. همچنين، هويج حاوي لوتئين، گاما كاروتن و زيگزانتين است.هويج منبع خوبي براي موادمعدني، فيبر و ويتامين‌هاي A، B، C و K محسوب مي‌شود. مي‌توان هويج را آب گرفت، آن را به‌صورت خام مصرف كرد و يا اين سبزي را پخت، كه در هر سه حالت از فوايد آن بهره‌مند خواهيد شد.آنچه پيشنهاد مي‌شود مصرف آب‌هويج است. اين كار را به يك روتين روزانه تبديل كنيد تا بدن سپاسگزار شما باشد. در ادامه با فوايد سلامتي آب‌هويج بيشتر آشنا مي‌شويد.

 

تقويت سيستم‌ايمني

تنها با مصرف يك ليوان آب‌هويج در روز مي‌توانيد سيستم‌ايمني بدن خود را تقويت كنيد. آب‌هويج به بدن در مبارزه با آسيب راديكال‌هاي آزاد كمك مي‌كند و از آن در برابر التهاب، باكتري‌ها و ويروس‌هاي مضر محافظت مي‌كند.آب‌هويج منبع خوبي براي ويتامين‌ها و مواد معدني مانند ويتامين K، ويتامين B6، پتاسيم و فسفر است كه براي حفظ شرايط خوب مغز، استخوان‌ها و سيستم عصبي ضروري هستند.

حفظ سطوح كلسترول و قندخون

آب‌هويج سرشار از پتاسيم است و توانايي حفظ كلسترول و قندخون در سطوح مناسب را دارد. همچنين، اين نوشيدني از محتواي كالري و قند پايين سود مي‌برد.موادمعدني و ويتامين‌هاي موجود در آب‌هويج در كنار يكديگر از ابتلا به ديابت جلوگيري مي‌كنند.افزون بر اين، آب‌هويج ترشح صفرا را افزايش مي‌دهد كه به چربي‌سوزي كمك مي‌كند و از اين‌رو، در كاهش وزن نقش دارد.

پاكسازي كبد

آب‌هويج مي‌تواند به پاكسازي و سم‌زدايي كبد كمك كند. مصرف منظم آب‌هويج مي‌تواند به پاكسازي سموم از كبد كمك كند.

درخشش پوست

آب‌هويج حاوي آنتي‌اكسيدان‌ها و موادمعدني مانند پتاسيم است كه از تخريب سلولي جلوگيري مي‌كنند و از اين‌رو، پوست را سالم و جوان نگه مي‌دارند.اين موادمغذي از پوست در برابر خشكي، لكه‌ها، و زخم‌ها محافظت مي‌كند و رنگ پوست را بهبود مي‌بخشند.

تقويت استخوان‌ها

آب‌هويج منبع خوبي براي ويتامين K است كه در فرايند پروتئين‌سازي بدن نقش دارد. اين ويتامين در پيوند با كلسيم به بهبودي سريع‌تر، به ويژه در مورد شكستگي استخوان، كمك مي‌كند.

افزايش سوخت‌وساز

آب‌هويج حاوي فسفر است كه سوخت‌و‌ساز در بدن را افزايش مي‌دهد، احساس درد پس از انجام ورزش را كاهش مي‌دهد و از استفاده بهينه انرژي در بدن اطمينان حاصل مي‌كند.همچنين، آب‌هويج سرشار از ويتامين B-كمپلكس است كه به شكستن پروتئين، گلوكز و چربي كمك مي‌كند، سوخت‌وساز را افزايش مي‌دهد و در عضله‌سازي نقش دارد و بر همين اساس، به كاهش وزن كمك مي‌كند.

حفظ سلامت دهان‌و‌دندان

آب‌هويج حاوي موادمغذي‌اي است كه مي‌توانند سيستم‌ايمني را تقويت كنند و توانايي بدن براي مبارزه با باكتري‌هايي كه وارد دهان شده و روي دندان‌ها و لثه‌ها تكثير مي‌شوند را افزايش دهند.آب‌هويج خواص ضدباكتري دارد و مي‌تواند از پوسيدگي دندان جلوگيري كند. افزون بر اين، هويج مي‌تواند به پاكسازي لكه‌ها و پلاك‌ها از روي دندان‌ها كمك كند.فيبر موجود در هويج مي‌تواند به‌عنوان يك مسواك طبيعي براي دستگاه‌گوارش عمل كند.فيبر مي‌تواند باكتري‌هاي ناخواسته را از روده شما حذف كرده و گوارش بهتر مواد مغذي تقويت‌كننده سيستم ايمني را بهبود ببخشد.

پيشگيري از سرطان

برخي موادزائد كه به‌نام راديكال‌هاي آزاد شناخته مي‌شوند مي‌توانند در بدن باقي بمانند. آنها عناصري فوق‌العاده مضر براي سلول‌ها هستند.با مصرف موادغذايي سرشار از آنتي اكسيدان‌ها قادر هستيد با راديكال‌هاي آزاد مبارزه كنيد. از اين‌رو، خطر ابتلا به سرطان كاهش مي‌يابد.بنابر نتايج برخي مطالعات، هر ۱۰۰ گرم هويج داراي ۳۳‌درصد ويتامين A، ۵‌درصد ويتامين B6، و ۹‌درصد ويتامين C است، كه همگي در كنار هم با راديكال‌هاي آزاد مبارزه مي‌كنند.

بهبود سلامت قلب

براي حفظ سلامت قلب بايد سطوح استرس را كاهش دهيد، به‌طور منظم ورزش كنيد و به ميزان كافي بخوابيد. همچنين، دنبال كردن يك رژيم‌غذايي سالم و متعادل براي بهره‌مندي از اثرات مثبت اهميت دارد.هويج سرشار از فيبر غذايي و آنتي اكسيدان‌هاست و از اين‌رو، براي سلامت قلب فوق‌العاده مفيد است.افزون بر اين، هويج مي‌تواند به حفظ گردشخون مناسب و حذف پلاك از شريان‌ها كمك كند.

 

خواص بي نظير آب هويج


برچسب: آب هويج، آب، هويج،
امتیاز:
 
بازدید:
+ نوشته شده: ۲ شهريور ۱۳۹۶ساعت: ۰۱:۰۵:۳۹ توسط:حميد موضوع:

{COMMENTS}
ارسال نظر
نام :
ایمیل :
سایت :
آواتار :
پیام :
خصوصی :
کد امنیتی :